pirmdiena, 2012. gada 14. maijs

Vecie, labie keksi

Kādas dienas atpakaļ atcerējāmies padomju laiku konditorejās neiztrūkstošo izstrādājumu - keksiņus ar rozīnēm, kas maksāja 16 kapeikas un jāsaka, bija mana vīra iecienīti :) Vārds pa vārdam un ļooti sagribējās tieši tādus. Izpalīdzēja mans draugs Google :) receptes atradu it kā īstās, "Столичный" keksa, padomju laiku ГОСТа(bija vairākas "īstās", ar dažādiem sastāviem, proporcijām un tehnoloģiju, taču visās neiztrūkstoši bija 1. ēdamkarote konjaka :) Tā kā Gosta receptūrām vajadzēja būt kā akmenī iecirstām, tad ticamība šo autentiskumam bija apmēram 50%. Nekas cits neatlika, kā "izvilkt vidējo" un ļauties.
Ar šo produktu daudzumu sanāk tieši 12 keksi lielajā mafinu pannā(vecās metāla keksu formītes man nav saglabājušās).

155g milti
180g cukurs
150g sviests
3 olas
1. ēdk. konjaks
5g cepamais pulveris(es gan izmantoju naža galu sodas(pārtikas), jo man nez kāpēc liekas, ka padomju laikos darīja tā)
80g rozīnes
Vanilīns
Pūdercukurs pārkaisīšanai
Ļoti mīkstu sviestu(krējuma konsistence) saputo ar cukuru un olām. Pievieno konjaku, rozīnes, miltus, sodu un samaisa. Pilda formītēs(ļāvos mūsdienu tehnoloģijām un eļļas vietā ieklāju mafinu papīra tūtiņas) apmēram 2/3 pilnas un cep 190° kamēr skaisti brūni(apmēram 30 min)
Vēl siltus pārkaisa ar pūdercukuru.

Gluži īsti padomju laika keksi nesanāca, īstie bija tumšāki un ar īpatnēju piegaršu...bet garšoja šie lieliski :)
Varbūt kāds zina īsto recepti?

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru